استفاده از نرم‌افزار جامع حراست چه کمکی خواهد کرد؟

ایجاد نظم و امنیت در سازمان‌ها و یا شرکت‌های بزرگ یکی از دغدغه‌های مدیران به‌حساب می‌آید. این مسئله در گذشته با ساماندهی به حضور و غیاب پرسنل تا حدی رفع‌ورجوع ‌شده است اما امروزه با توجه به گستردگی فعالیت‌های این شرکت‌ها، شاهد ورود افراد خارجی به‌عنوان مهمان هستیم. این افراد ممکن است جهت ملاقات یکی از کارمندان و یا شرکت در یک کنفرانس و مراسمی دعوت شده باشند. پس نیاز به نرم‌افزار جامع حراست  که بتواند انواع عبور و مرورهای مراجعین را کنترل و ثبت نماید وجود دارد  این مسئله به اینجا ختم نمی‌شود، تقریباً در هر شرکت اتاق سرور داده‌ها، اتاق اسناد و دفترهایی وجود دارد که نمی‌خواهیم هر شخصی حتی اگر کارمند آن سازمان نیز باشد بتواند به آن‌ها وارد شود و یا اینکه این مکان‌ها در تمام ساعات هفته در دسترس باشند.

تشخیص چهره

تشخیص چهره

در دنیای امروز، یکی دیگر از چالش‌های افراد یافتن مکانی برای پارک خودرو و وسایل نقلیه خود می‌باشد. شرایطی را در نظر بگیرید که یکی از عوامل سرپرست قصد سرکشی و بازرسی به شرکت و یا شعبه شما را دارد، با بهره‌مندی از نرم‌افزاری که امکان مدیریت پارکینگ‌ها را داشته باشد، خودرو این مسئول به راحتی وارد سازمان شده و در مکان از پیش تخصیص داده شده می‌تواند توقف کند. نرم‌افزار جامع حراست نیما، این مورد را نیز در نظر گرفته است

ساده‌ترین راهکار برای چالش‌های بیان‌شده ایجاد گیت‌های عبور است تا مانع از ورود افراد به قسمت‌های غیرمجاز شده و یا پذیرش مراجعین را سهولت بخشد. با کمک این گیت‌ها، مأمور حراست، دژبانی و یا نگهبان می‌تواند، افراد را راهنمایی کند و وارد شرکت شوند، هرچند در این صورت اطلاعات شخصی آن‌ها ذخیره نمی‌شود و گزارشی از شرح ماوقع وجود نخواهد داشت؛ اما اگر همین میزان از نظارت برای شما کفایت می‌کند، شرکت مهندسی رایانه امین، با ارائه انواع گیت‌های ساعت زن و گیت‌های عبور و مرور این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت تا نظم نسبی به شرکت/سازمان خوب بدهد؛ اما چنانچه نیاز به ثبت اطلاعات افراد، بررسی جایگاه و مجاز بودن آن‌ها و کنترل‌های بیشتری دارید در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از این سامانه‌ها را تحت عنوان نرم‌افزار جامع حراست، به شما معرفی کنیم. این سامانه‌ها به صورت مجزا و یا یکپارچه قابل سفارش دهی هستند

سامانه‌های موجود در نرم‌افزار جامع حراست نیما شامل چه مواردی هستند؟

سامانه کنترل ورود مراجعین

سامانه کنترل ورود مراجعین: نرم‌افزار کنترل ورود مراجعین با امکانات گسترده از قبیل رزرو نوبت برای یک ملاقات، پذیرش افراد، ثبت عکس و مدارک همراه وی، وسایل مجاز برای ورود و امکان تخصیص پارکینگ می‌تواند ورود افراد را مدیریت و ساماندهی کند. از طرفی گزارشات مفصل، کارکنان و مراجعین نیز قابل‌مشاهده خواهد بود.

سامانه مراسمات و همایش‌ها: چنانچه سازمان/شرکت شما جلسات و همایش‌هایی را برگزار می‌کند و مهم است که افراد در زمان کاری خود و یا به صورت آزاد در این جلسات حضور داشته باشند، نرم‌افزار مراسمات، کمک خواهد کرد تا حضور و غیاب افراد مدیریت شده و تنها افرادی که دعوت‌شده‌اند، اجازه عبور از گیت‌ها را داشته باشند و ساعات حضور آن‌ها به ساعات کاری آن‌ها افزوده شود. البته مدیریت قابل‌انعطافی برای این موضوعات وجود دارد که مقاله نرم‌افزار مراسمات، اطلاعات بیشتری به شما خواهد داد.

Vector cartoon business people sitting at desk with laptops communicating at brainstorming, meeting or conference. Teamwork, teambuilding concept. Happy men, women characters, managers office workers

سامانه دسترسی رده: چنانچه کارمندان در سازمان/شرکت شما، در رده‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند. می‌توان دسترسی آن‌ها را به مکان‌های تعیین شده مدیریت کرد. مثلاً مکان‌های حساس سازمان تنها برای رده‌های مدیریتی قابل‌دسترسی باشند و گیت‌ها و یا ساعت‌های عبور و مرور سایر افراد در رده‌های مختلف را مانع شوند.

سامانه پارکینگ: این سامانه با بهره‌گیری از تجهیزات پلاک خوان می‌تواند گیت عبور را برای خودروهایی که از قبل ثبت‌شده‌اند باز کند. نظم دهی به مجموعه پارکینگ‌ها و انتساب یک مکان پارک برای افراد و یا مهمانان از حداقل امکانات نرم‌افزار پارکینگ به شمار می‌آید. ایجاد پارکینگ‌ها و انتساب زمان‌های مجاز برای پارک خودرو به صورت کامل ساده توسط کاربر سیستم قابل انجام خواهد بود.

امکان ثبت ورود- خروج افراد توسط یگان حفاظتی: این ویژگی، به کارمندان کمک می‌کند تا چنانچه به هر دلیل نتوانند ورود و یا خروج خود را ثبت نمایند، احکام مربوط به این عملیات توسط شخصی با سطح دسترسی یگان حفاظتی، اعمال شود. بدیهی است سطح دسترسی این فرد بر اساس سیاست‌های سازمان کنترل شده و از امکان ورود داده‌های اشتباه جلوگیری خواهد کرد.

سامانه دسترسی به اماکن خاص: نرم‌افزار دسترسی به اماکن خاص این قابلیت را دارد که بتوان دسترسی افراد به مکان‌هایی از سازمان را محدود کرد، این مورد بر خلاف نرم‌افزار دسترسی رده، به گروه خاصی از کاربران محدود نمی‌شود و هر فرد پس از تائید مدیر سایت می‌تواند در فواصل زمانی تعیین شده در روزهای هفته و ساعات خاصی به مکان‌های حساس سازمان وارد شود.

مزایای استفاده از یک نرم‌افزار جامع حراست نسبت به استفاده از سامانه‌های مجزا، چیست؟

contact-us

بسیاری از مشتریان، زمانی که به دفتر ما مراجعه می‌کنند، از کاستی‌های کاربردی سامانه‌های حراست خود شکایت دارند. اینکه قسمتی از اطلاعات توسط یک نرم‌افزار مدیریت شود و قسمت دیگر توسط نرم‌افزاری که از شرکت دیگری تهیه‌شده است، مشکلات فراوانی را از جمله یکسان‌سازی و اجتماع داده و عدم امکان گزارش‌گیری کامل را موجب می‌شود. اگر امروز تنها نیاز به سامانه کنترل ورود مراجعین دارید، نرم‌افزار جامع حراست نیما می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند تا از امکانات آن بهره ببرید و هر زمان که به حراست و نگهبانی بیشتری از سازمان خود نیاز داشتید، تنها با یک تماس تلفنی بدون پرداخت هزینه‌های جابجایی و انتقال داده و یکسان‌سازی داده‌ها، می‌توانید سایر سامانه‌ها را نیز به نرم‌افزار خود اضافه نمایید. در این صورت گزارش کار یک کارمند اعم از حضور او در همایش‌ها، نحوه پذیرش مراجعین و تعداد ملاقات‌های وی و … در سامانه آماده و قابل‌رؤیت و چاپ خواهد بود. برنامه‌نویسی ماژولار و امکانات متنوع شخصی‌سازی نرم‌افزار جامع حراست، سازمان‌هایی با کمتر از ۵۰ پرسنل تا دهها هزار پرسنل را با سیاست‌های مدیریتی متنوع پاسخگو خواهد بود.

موارد گفته‌شده تنها مختصری از امکانات فراهم‌شده توسط شرکت نیماست، برای اطلاع از امکانات جامع این نرم‌افزار، پیشنهاد می‌کنیم مقاله عمومی سایت را ملاحظه بفرمایید.
درخواست دمو