معرفی سیستم مراسمات نیما

 

چه زمانی می توانیم از نرم افزار نیما استفاده کنیم؟

 

در سازمان  و شرکت ها رویداد های مختلفی مانند انواع کنفرانس، جلسه، کارگاه، فستیوال و …  برگزار می شود که نیاز به مدیریت دارد. غالبا این گونه سیستم ها با نام سامانه مدیریت رویداد مراسمات نام برده می شوند.

سیستم مراسمات نیما، سامانه ای برای مدیریت رویداد و محاسبه حضورغیاب شرکت کنندگان است. که این مدیریت را درهر مقیاسی،  بصورت اتوماسیون انجام می دهد. شامل بخش مدیریت مراسم  (یا رویداد)، مدیریت پرسنل دعوت شده به مراسم وانواع گزارش تردد، آمارگیری و داشبورد نمایش است.

 

سیستم مراسمات “نیما” چگونه کار میکند ؟

دراین سیستم، تردد افراد شرکت کننده در مراسم توسط دستگاه کارت خوان ثبت می شود. امکان توسعه برای انواع دیگر دستگاه های reader را نیز دارد.

برای هر مراسم، کارتی با شماره یکتا اختصاص می یابد که باید،  قبل از شروع  مراسم  یکبار کارت زده شود. این کارت برای تفکیک شرکنندگان هر مراسم از هم دیگر است. زیرا مراسم ها انواع  تک بازه ای و دوره ای دارند. همینطور امکان هم زمانی هم وجود دارد. بنابراین با این رویکرد مدیریت می شود.

 در صورت تکرار شدن مراسم بصورت دوره ای، برای دوره های بعدی، اگر دستگاه reader برای مراسم دیگری استفاده نشده باشد، می توان بدون زدن کارت، از همان دستگاه استفاده کرد در غیر این صورت، برای شروع دوره بعدی  نیاز هست مجددا، کارت مخصوص مراسم، ابتدای مراسم زده بشود.

دراین زیرسیتم کاربر لاگین کننده، متناسب با سطح دسترسی خود می تواند مکان های برگزاری را ببیند و در انها مراسم تعریف کند.

همچنین متناسب با دسترسی خود می تواند، به افراد تعریف شده در سیستم دسترسی داشته باشد، و ان ها را برای مراسم دعوت کند.

مراسم ها می توانند در دو نوع تعریف شوند:

مراسمات دوره ای

 

 

  1. تک بازه ای: در یک بازه زمانی مشخص برگزار شده و پایان می یابد.
  2. دوره ای: در چندین بازه دلخواه برگزار می شود.

 

 

 

بخش مدیریت مراسمات :

____________________________________________________________________________________________________________________

دراین بخش ادمین قادر به تعریف و مدیریت مراسم هست. قبل از ایجاد مراسم جدید نیاز به تعریف کارت مخصوص مراسم،  تعریف مکان برگزاری و تعریف بازه (های) زمانی  آن مراسم است.

  • تعریف کارت : در زیرسیستم کارت اختصاصی باید کارت های مورد نظر خود رو با  نوع مراسم ثبت کنید.
  • تعریف مکان : مکان مراسم درواقع همان محل دستگاه reader است که تردد رو ثبت میکند. در زیرسیستم تعریف دستگاه ثبت تردد، باید دستگاهی از نوع مراسمات تعریف کنید.
  • تعریف بازه زمانی: مراسم ها می توانند بصورت تک بازه ای یا دوره ای  برگزار شوند. ازین روی  نیاز به تعریف بازه ها در زیرسیستم  شیفت است.

بعداز انجام این سه مرحله، قادر به ایجاد مراسم جدید هستید.

بخش شرکت کنندگان مجاز :

_______________________________________________________________________________________________________________________

دراین بخش می توان شرکت کنندگان مورد نظر را با دو حالت اجباری و اختیاری  به مراسم انتساب دهید و آن ها رو مدیریت کنید.

نحوه محاسبه حضورغیاب شرکت کنندگان  دو نوع است:

  1. اجباری: حضور و غیاب، تاخیر و تاجیل برای شرکتت کننده محاسبه می شود.
  2. اختیاری: حضور برای شرکت کننده اختیاری می باشد و غیبت و تاخیر و تاجیل محاسبه نمی شود.

دعوت شرکت کنندگان به مراسم دارای بازه تاریخ مشخص است. حضور و غیاب شرکت کنندگان در این بازه در نظر گرفته می شود. این ویژگی مناسب مراسم هایست که که بصورت بازه ای تعریف شده اند و شرکت کنندگان بصورت مقطعی دعوت خواهند شد. یا جدیدا در سیستم اضافه شده اند و از ان زمان به بعد حضورغیاب ان ها محاسبه می شود.

بخش گزارش مراسم جاری :

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

دراین بخش می توان گزارش تردد  و آمار شرکت کنندگان مراسمی که در حال برگزاری هست رو مشاهده کرد.

همچنین با تغییر فیلترهای ان می توان گزارش مراسم های گذشته رو مشاهده کرد.

این بخش به دو صورت قابل استفاده است.

  1. ایستا: در این حالت اخرین گزارش و آمار محاسابه شده را نمایش می دهد. دراین حالت جزیات بیشتری دردسترس است، قابلیت مرتب سازی، فیلتر کردن، و جستوجو را دارد.
  2. پویا: در این حالت صفحه بصورت بازه ای بازیابی می شود. گزارش و آمار محاسبه شده به صورت لحظه ای به روز خواهد شد. در این حالت از نمایش جزییات و بعضی قابلیت ها صرف نظر شده است.

برای جابه جایی بین این دو حالت، دکمه مخصوصی وجود دارد که با ان این تغییر حالت امکان پذیر است.

بخش گزارشات مراسمات:

_______________________________________________________________________________________________________________

دراین بخش انواع گزارشات را می توان تنظیم و مشاهده کرد. این گزارشات قابلیت export در انواع فرمت را دارد. این گزارش گیری بصورت فردی و گروهی امکان پذیر است.

 نمونه ای از گزارشاتی که دراین بخش وجود دارد:

  • حضوروغیاب روزانه مراسم به تفکیک پرسنل
  • حضوروغیاب روزانه مراسم به صورت لیستی
  • مجموع حضوروغیاب افراد در مراسم به تفکیک پرسنل
  • مجموع حضوروغیاب افراد در مراسم به صورت لیستی

علاوه بر ان سیستم امکان ارایه گزارشات سفارشی شده کاربر را هم دارد.

قابلیت ها :
  • جلوگیری از ورود  غیر مجاز شرکت کنندگان
  • ثبت تردد ها  بصورت دقیق (ورود و خروج)
  • امکان تعریف چند مراسم در یک دستگاه reader
  • امکان تعرف مراسم در هر بازه
  • اختصاص شرکت کننده ها به هر مراسم  در بازه تاریخی مشخص
  • نمایش اطلاعات لحظه ای
  • امکان اتصال به کارت خوان برد کوتاه (RFID)
  • سازگار با  انواع ساعت ثبت تردد
  • قابل استفاده در سازمان ها
  • امکان کنترل بر اساس شماره کارت
  • امکان تعریف کاربران مختلف و کنترل سطوح دسترسی و login برای آن ها
  • امکان تعریف نحوه حضور غیاب بصورت عادی و اعلام حضور.
  • تحت وب است و امکان ارائه demo وجود دارد.
  • امکان محاسبه حضورغیاب بصورن اجباری یا اختیاری دارد.
  • امکان ارائه انواع  گزارش مالی و مدیریتی.  به صورت لحظه ای، روزانه یا در بازه تاریخ انتخابی.
  • امکان گزارش گرفتن براساس پارامترهای مختلف مانند: مبتنی بر کاربر، مبتنی بر مراسم ، مبتنی بر گیت و غیره.
  • امکان چاپ و اشتراک گذاری گزارشات.

برای مشورت در رابطه با خرید کیوسک تغذیه با همکاران ما در شرکت مهندسی رایانه امین تماس حاصل فرمایید.

درخواست دمو